Saturday, March 01, 2008

In sfarsit - SCHI IN AUSTRIA !!!

De cand am reusit cat de cat sa schiez, am avut un vis. Sa ma duc sa schiez in afara, unde pe partii curge lapte si miere, in lumea pulverului fara sfarsit, unde notiunea de coada la telescaun nu s-a inventat si unde sunt mai multe ratrack-uri decat masini inmatriculate.
In fiecare an, soarta a facut sa nu pot sa incerc si eu marea placere. Dar anul acesta, dupa ce soarta, care din nou si-a bagat nasul, a fost invinsa, am reusit. Astfel, in 29 februarie dimineata, din Cluj iesea un Renault Clio cu mine, Roxana si Sergiu, ticsit cu schiuri, clapari si rucsaci, cu destinatia AUSTRIA. Mai exact, statiunea Moeltaller Gletscher, despre care sincer sa fiu nu stiam nimic, doar ca am gasit o combinatie de cazare ieftina.

Prima zi am mers la Moeltaller, unde am descoperit despre ce e vorba. Super! Trenulet subteran pana la partii, o gramada de instalatii de cablu, tot ce vrei. Statiunea are vreo 60 km de partii, dar nici vorba sa poti sa fi dezamagit, ai ce schia la greu.
Nu tot timpul s-a putut schia aici, din cauza vantului, motiv pentru care cateva zile am poposit la o statiune vecina Mallnitz, unde vremea era mai ingaduitoare si unde skipass-ul era valabil.

Ce sa spun, nu as vrea sa lungesc prea mult, dar partii ca-n palma, off-piste suficient, pulver pana-n gat, cruste si placi de vant la greu, panta mare sau mica, pentru fiecare, cablu pana la peste 3000 m, in fine, cine a fost pe afara stie senzatia. Eu am incercat sa schiez cat mai putin pe zapada batuta de pe partie si am reusit - am avut parte de tot ce am vrut.

Ce sa mai spun, eu mi-am incercat noii clapari, Roxi si-a luat altii dar nu se potriveau pe legaturi asa ca i-a incercat doar in Romania. In rest, civilizatie, cate un Piatra Craiului in fiecare curba, as putea sa scriu o carte despre ce e pe acolo, dar mai bine pun cateva poze:

Un sat de pe marginea drumului, pe undeva prin Dachstain, unde fiecare sat are o gondola ca cea din Poiana Brasov:



Vedere in sus de la statia intermediara din Mallnitz, pe bucata asta am prins cel mai mare pulver in care am schiat vreodata, pana la brau:



Vedere de pe terasa de la gondola din Moeltaller, unde se poate servi o gustare minunata cu o priveliste de vis:



Sergiu sus pe varf la 3000 m:



Eu si cu Roxana, tot la 3000 m. Nu se vede in poza, dar vantul te cam lua de pe picioare:



Sergiu cu placa pe cea mai scarboasa crusta posibila. Cool!!!



Roxi la Moeltaller, in spate instalatiile si varful de 3000 m:



O priveliste cu zona superioara din Moeltaller, evident in poza nu reiese si panta, care era destul de serioasa pe alocuri:



Roxi la gondola din Moeltaller:



Amandoi cu privelistea in spate:



Partea inferioara a partiilor din Mallnitz, vazute de la terasa de la statia intermediara a cabinei, singura coborare din zona accesibila pe vreme foarte proasta (o coborare rosie/neagra superba de altfel):



Priveliste de pe partia din Mallnitz:



Sergiu la Mallnitz:



Eu la Moeltaller:



Tot eu "inotand" cu schiurile prin crusta de vis din Moeltaller. Se vede dupa pozitie cam care era treaba cu zapada:

No comments: