Friday, June 25, 2010

MMM (Mud Mud Mud) - Maraton la Medias si relaxare pe Transfagarasan

O bicicleta de la MMM (nu a noastra)

Pentru inceput trebuie sa spun ca, la fel ca la orice concurs, n-am facut poze, dar pozele de aici le-am gasit pe la altii, de unde le-am luat, sper sa nu se supere. Albumele unde am gasit pozele si unde puteti vedea multe altele sunt acestea (cu multumirile de rigoare):

Astfel, a mai trecut o editie din Maratonul Medieval Medias, cel mai de traditie maraton din Romania. Cred ca a fost a 6-a editie, si a 4-a pentru mine. Am ratat-o pe prima (ca inca nu ma apucasem de sportul asta) si inca una din probleme de sanatate. Am contorizat o tura scurta si 3 lungi. Dar, de departe, asta a fost cea mai frumoasa. Ploile din zilele anterioare au umplut traseul cu noroi, ceea ce inseamna ca a devenit un traseu tehnic, care ii avantajeaza pe MTB-istii "adevarati" si mai putin pe "motoarele de pedalat".
Zis si facut, ne-am aliniat amandoi la start, Roxana la tura scurta, alaturi de Sorin si de alti vreo 380 de colegi de "suferinta". Era clar ca va fi o editie incomparabila, ca vor fi multe abandonuri si ca multi se vor lupta sa termine in timpul limita.

Asa a si fost, prima urcare pe off-road a incarcat definitiv rotile si transmisiile cu lut, de acolo incepand adevarata lupta. Eu am ales din nou bine, cauciucul meu mult iubit Continental Cross Country de 1.5 facandu-si datoria si, pana la final, transmisia a functionat impecabil, fara blocaje sau chainsuck. Doar cauciucul fata se mai bloca din cand in cand. Am ales sa merg cu presiune mare in roti, stiind ce inseama o pana pe noroi, mai ales ca Medias e maratonul penelor, datorita unor bucati de traseu prin iarba cu scaieti, iar micutul de 1.5 e foarte pasibil de snake-bite. Strategia a fost buna si am scapat neinpuns, dar, evident, aderenta rotilor a avut de suferit. Combinatia a fost de 50 psi fata/70 psi spate. Oricum, am compensat cu un pic de tehnica si, pana la urma, zic ca a fost o decizie buna.

In ordine, Roxana, eu si Sorin, cand inca eram curati si albi

Furtuna m-a prins pe coborarea spre asfaltul din Bazna, cu traznete si grindina. 5 minute daca eram mai in fata, ma prindea pe asfalt si era perfect. Pe de alta parte, apa a lichefiat noroiul pe ultima urcare (si cea mai grea), lucru ce a facut viata mai simpla - noroiul, daca tot exista, e de preferat pe ploaie decat la cateva ore dupa. Ultima coborare a fost prin apa, vezi poza :) Noul final al maratonului, pe dig, e frumos, dar parca si traversarea orasului era interesanta. O fi fost si cerinta Politiei, cine stie.

In final, am reusit sa termin in putin peste 6 ore jumate, cu o ora si un sfert mai mult decat anul trecut, cand a fost uscat. O fi bine sau nu, nu stiu, dar parca mi-as fi dorit ceva mai bine. N-am avut o zi buna, am avut crampe musculare in noaptea dinainte, iar pe traseu muschii erau foarte obositi. O fi fost din cauza turelor de Campina unde am tras ca nebunul.

Dupa o baie de noroi pe ultima coborare

Roxana a terminat si ea cu bine traseul de 50 km, desi a plecat cu roata spate descentrata si am avut emotii. Felicitari, abandonurile au afectat cred mai mult de jumatate din participanti.

Pe fatza se vede inca "spiritul concursului"

Duminica, impreuna cu Sorin, am decis sa ne "relaxam" un pic picioarele la un asfalt, asa ca am dat un mic Transfagarasan, din Vama Cucului la Balea Lac si inapoi, pe o vreme perfecta. Apoi am urcat din nou la Balea, dar cu masina, pentru a traversa muntii printre mormanele de zapada inspre casa, prin rafale de ploaie torentiala, care au binevoit sa ne ocoleasca de dimineata.

Rezultatele complete se gasesc pe site-ul maratonului.

5 comments:

Silvique_ms said...

Bravos!! Eu am abondonat inainte de start ... :)))

Anonymous said...

Salut si felicitari pentru cursa,

Dupa MMM caut si eu anvelope de noroi si nu gasesc. De unde ai luat Crosscountry-urile?

Alex, Bucuresti
boltart@yahoo.com

Campian Horatiu said...

Eu am luat Conti-urile de noroi de la Maros, sunt cam cele mai scumpe cauciucuri de la ei, vreo 200 RON bucata (ma rog, eu am doar unul). S-ar putea sa nu aiba pe stoc, dar gasesti cu siguranta pe la magazinele on-line de afara de unde isi cumpara mai toata lumea. Ca alternativa mai ieftina, la vreo 60-80 RON, poti sa-ti iei Maxxis Medusa, dar habar n-am cine are in Bucuresti asa ceva, ca pe aici sunt populare numa cauciucurile de 2.5 de downhill pt plimbari in Tineretului.

Am uitat, pt. Maxxis Medusa poti intreba la bikenet.ro (din Cluj) - parca aveau, iar pentru Conti poti sa-l rogi pe Vlad Sabau sa iti aduca, poate te ajuta, id-ul lui de YM e vlad_xc (de fapt el te poate ajuta cu multe piese la preturi bune)