Tuesday, April 26, 2011

Alergare pascala - 500 km cu capul in ghidon

Cum bugetul de altceva e cam redus si am ales sa petrecem sarbatorile la Draganesti, ca sa le sarbatoresc cum se cuvine, adica activ, am ales ciclismul de sosea. Astfel, de vineri pana luni, s-au adunat pe sa cam 500 km de pedalat, majoritatea solitar.

Vineri: Bucuresti - Crama Seciu si retur - 165 km

Vineri, fiindca nu mi-am gasit tovarasi sa dam ceva munte, am raspuns apelului de pe Ciclism.ro si am participat, in echipa de 4, la o superba tura pana la Crama Seciu, dincolo de Ploiesti, pana la crama fiind de urcat o catarare destul de simpatica, la limita dintre catararea de rulaj si cea in forta. Interesant e ca bagi 75 km de plat ca sa ajungi acolo... Simpatic traseul, oricum. Mai putin simpatic e ca am uitat sa dau start la GPS la plecare, asa ca am inregistrat doar sosirea pe Sports Tracker.

Sambata: Circuitul de Nord al jud. Olt - Draganesti - Caracal - Ganeasa - Slatina - Draganesti, 100 km

Sambata am plecat tarziu, pe la 16:00, pentru o tura solitara pe traseul de 100 km care face un circuit pe malurile Oltului. Vantul puternic dinspre E cand m-a ajutat, cand mi-a batut in fata dar, datorita structurii N-S a traseului, m-a cam izbit din lateral tot drumul. Soseaua e buna in proportie de 75%. Traseul l-am incarcat pe Sports Tracker. Am reusit o medie de fix 30 km/h pe ciclocomputer. Cateva poze:

Iesirea din Caracal spre Rm. Valcea

Podul vechi de peste 100 de ani de la Slatina

Slatina, in centru

Duminica: Circuitul de Sud al jud. Olt - Draganesti - Turnu Magurele - Corabia - Caracal - Draganesti  - 160 km

Duminica am plecat mai repede, pe la 12, cu gandul sa bat o zona de tara in care n-am mai fost niciodata. Astfel, am taiat-o pe drumul judetean spre Turnu Magurele, inarmat cu rotile de antrenament, nestiind peste ce nenorocire de drum o sa dau. N-a fost asa, drumul pana la Dunare fiind foarte bun si, surpriza, plin de urcari si coborari succesive prin niste sate foarte frumoase, la poalele unui deal. Km au trecut repede, ferit oarecum de vantul lateral, care m-a izbit din nou puternic la 15 km de oras, unde se iese de sub protectia dealului din stanga, peste care se trece cu o catarare interesanta.


Nestiind cum o sa mearga treaba, n-am mai vizitat Turnu Magurele si am taiat-o pe un soi de centura super nasoala, dar scurta, care m-a scos imediat in drumul de Corabia. Aici in schimb, am dat de asfalt impecabil si am avut mica bucata cu vant din spate. Astfel, am gonit pana in Islaz cu peste 40 km/h constant, cu o pauza doar sa admir si sa pozez Oltul la mica distanta de varsarea lui in Dunare. Orasele Turnu Magurele si Islaz, precum si o deviere pana la confluenta Oltului cu Dunarea, le-am lasat pentru data viitoare, cand voi pleca mai devreme de acasa.


Dupa Islaz drumul s-a mai paradit, dar vantul a ramas si, tot cu viteze apropiate de 40 km/h, am ajuns in Corabia, unde am avut si prima perspectiva asupra Dunarii.


O perspectiva si mai frumoasa am avut-o din port, unde am facut un mic ocol ca era aproape. Tot in Corabia am intalnit pe contrasens doi cicloturisti cu bagaje, care faceau probabil traseul din lungul Dunarii. As fi stat mai mult in port, ca era frumos, eventual la o ciorba si o cafea, dar timpul ma cam presa si stiam ca urmeaza din nou vant lateral si apoi frontal.


Intre Corabia si Caracal, totul se desfasoara in camp deschis, cu o mica rampa constanta in care se acumuleaza vreo 70-80 m de denivelare. Vantul de asemenea e prezent, dar cu o putere care te da jos efectiv de pe bicicleta. Peisajul dat de rapita care incepe sa infloreasca mai indulceste situatia si cei 40 km trec pana la urma.


O pauza mai mare am luat in Caracal, unde am hotarat sa trec sa vad centrul, care am auzit ca e destul de frumos. Asa si e, iata trei imagini destul de semnificative: judecatoria, teatrul si parcul central.




In final, ca n-aveam oricum de ales, am luptat cu vantul din fata, ajutat de faptul ca drumul e un pic in coborare, pana la podul peste Olt de la Stoienesti, unde au avut loc luptele dintre mineri si jandarmi si unde o cruce comemoreaza victimele acelei batalii medievale a timpurilor moderne. Efort pur inconjurat de baltile pline de lebede.




Am ajuns inapoi la timp pentru gratarul de seara.... Traseul e pe Sports Tracker. Interesant este ca acea diferenta pretinsa de mine de 3 km/h pe care mi-o aduc rotile Ksyrium SL fata de Aksium s-a confirmat in practica: de data asta, cu Aksium, am avut fix 27 km/h viteza medie, cu exact 3 km/h mai putin decat ziua anterioara cand am fost cu Ksyrium. Nici cauciucurile nu sunt la fel, pe Ksyrium fiind montate Conti GP 4000s iar pe Aksium Conti GP 4Season.

Luni: ziua de ciclocross - cu Castor pe camp si Prima Evadare - 75 km

Dupa ce dimineata la intoarcerea in Bucuresti m-am intalnit la iesire din Mihailesti cu plutonul de ciclisti care plecau sigur intr-o tura lunga si frumoasa, m-am retras din nou in singuratatea unei noi ture solitare. Dar numai dupa o alergatura cu ciclocross-ul cu Castor pe camp, de vreo 5 km.


Am incheiat astfel mini-vacanta pascala singur, cu ciclocross-ul, pe traseul de la Prima Evadare, ajungand in Ghermanesti (am saltat ultimii 10 km) in vreo 2 ore si apoi inca o ora inapoi pe DN1 pana la Academia de Politie. Acolo am profitat de o sesiune foto cu bicicleta-mascota a concursului, dotata cu 4 foi pe fata, cu tema "Prima Evadare - Ciclocross-ul e pe tine!"


Ciclocross-ul asta e un sport care imi place din ce in ce mai mult iar padurile de langa Bucuresti sunt perfecte pentru asa ceva... Am reusit o medie de peste 20 km/h prin padure asa, la relaj, ceea ce ma face sa cred ca pot sa ma invart in concurs prin jurul la 2 h. Pe sosea, in lipsa foii mari care inca nu functioneaza, am reusit o medie de vreo 24 km/h doar cu foaia mica de 32.


Traseul de luni e, bineinteles tot pe Sports Tracker si incheie 4 zile glorioase cu 500 km petrecuti acolo unde imi place mai mult, in sa pe bicicleta.

1 comment:

LEO said...

Salut! Foarte faine traseele si descrierea ta. Vreau sa-mi cumpar un MTB si sa ma apuc si eu de miscare :)