Monday, May 02, 2011

Productie mare de acid lactic pe Valea Prahovei

Duminica asta am reusit sa dau o tura la care visez din noiembrie de cand am luat pentru prima data intre picioare cursiera. Si nu oricum, ci asa cum am facut-o, cu oameni seriosi si intr-un ritm asa cum merita cursierele noastre sa fie calarite.

Astfel, impreuna cu Costin, Horia si Dani, am comis traseul Nistoresti - Predeal - Brasov - Poiana Brasov - Rasnov - Predeal - Nistoresti, pe un asfalt superb si sub privirea muntilor incarcati de zapada.


Un traseu al carui profil arata superb si care aduna in 155 km 2050 m de diferenta de nivel:


Timpul de parcurgere de 5:22 h si viteza medie de 29.1 km/h m-au facut inca o data sa indragesc bicicleta si ce poate ea sa faca. Traficul si soferii de la an la an mai binevoitori, care au ajuns de la a se trage spre mijlocul drumului sa poti sa-i depasesti, pana chiar la a se posta in fata ta sa te duca cu 50 km/h in trena (s-a intamplat asta din Timisul de Jos pana la Brasov, un pick-up de teren argintiu), toate te fac sa realizezi ca traiesti intr-o tara care mai are o sansa. Cele cateva claxoane rare primite au fost doar de la unii cu numere de prin judete unde inca BMW-ul sta parcat in fata colibei de chirpici - nu spun care sa nu se supere nimeni.

Am plecat de la OMV din Nistoresti in rulaj usor de incalzire pana la branzoici in Comarnic, ne-am umplut buzunarele cu delicioasa patiserie locala si am dezlantuit lupta cu media orara (mediile orare le am pe portiuni de cate 10 km).

Echipa hotarata

Comarnic - Sinaia - 26,5 km/h
Mergem intr-un oarecare pluton, cu cate o evadare razleata si regrupare la Izvor.



Sinaia - Predeal - 31 km/h
Pluton fara Costin care ramane mai mult la izvor si ne ajunge din urma in Busteni, iar apoi preia cu forte proaspete conducerea ostilitatilor in mare forta. Vantul din spate ne este un prieten real (deocamdata).

Predeal - Timisul de Sus - 38 km/h
Serpentine, frane, Costin si Horia abordeaza curbele cu mare talent, talent ce inca mie imi lipseste.

Timisul de Sus - Brasov - 49,1 km/h !!!
Vant din spate destul de prietenos si o coborare care nu lasa lantul sa se mute de pe foaia mare si pinionul mic. O cursa cu viteze peste limita legala pe alocuri, la trena unei masini pe ultima bucata, pana la intrare in Brasov. Avem 1:55 h de la Nistoresti.



Brasov - Poiana Brasov - 21 km/h
Dupa o traversare a orasului foarte rapida, am inceput urcarea. Blana, mai ales pe ultima bucata. La 2:45 h de la start suntem pe iarba sub partia Bradul. Super!




Poiana - Rasnov - doar 24 km/h
O coborare in care am fost deranjat la telefon de 2 ori, care are si o urcare serioasa la mijloc si care e destul de ingusta si cu multe curbe cat sa nu te lase sa fii foarte curajos. Si, de asteptat, vantul am inceput sa-l incasam din fata.

Rasnov - Predeal - cam 19 km/h - cea mai grea bucata, cu un uragan ce venea
O deplasare groaznica, cu un uragan ce batea dinspre munti si care ne lovea, dupa cum era directia drumului, fie frontal, fie din lateral. Desi drumul incepe deja inclinat, totusi nu e o urcare dificila, dar am mers toti pe foaia mica si aveam momente cand nu reuseam sa depasim 17 km/h. De trena nu prea putea sa fie vorba. Treaba s-a mai domolit doar pe serpentine, unde am intrat deja rupti. Urcarea e placuta, atingand o panta mai consistenta (am inteles ca 8%) doar prin Paraul Rece. In rest, destul de rapida. Pe Paraul Rece, de la oboseala acumulata, am folosit un pic prima data in tura asta si pinionul de 25. Cel de 27 nu a fost nevoie sa-l ating.

Dani, vasnic fotograf al acestei ture 
(toate pozele sunt facute de el mai putin asta care i-am facut-o eu lui)

Predeal - Nistoresti - cam 35 km/h
A fost pentru mine un contratimp individual fiindca am luat-o in fata. Ca asa am avut eu chef. Evident, vantul prietenos de dimineata a devenit dusmanos si din fata. Traficul deja aglomerat ma facea sa incetinesc mult. Totusi, unde era liber, tineam si peste 40 km/h. Dupa o pauza de vreo 5 minute m-am regrupat cu Dani la iesire din Sinaia, apoi am poposit la branzoici pana au trecut si ceilalti, care ramasesera la Paraul Rece pe o terasa sa admire natura.

Pe ultimii 3-4 km din track am uitat sa opresc GPS-ul si a inregistrat din masina, asa ca imi apare o viteza maxima de 110 km/h. Nu, n-am fost eu acela :) Viteza maxima a fost de vreo 65 si media de 29.1, luate de pe ciclocomputer.


Una peste alta, o tura asa cum imi doream demult. Catararile nu sunt grele, se pot face si relaxat, spre deosebire de cele de la Sotrile care nu prea iti dau de ales. Dar noi n-am ales sa ne relaxam. Vreau sa mai fac cat mai multe trasee de genul asta, pentru ca seamana ca idee cu concursul de la Solden. O sa revenim, poate in formula asemanatoare, peste cateva zile sa refacem traseul dar sa includem si Cota 1400 - astfel diferenta de nivel ar creste semnificativ.

Traseul l-am pus si pe Sports-tracker, si pe Bikemap.

No comments: