Sunday, November 16, 2008

Ciucas: ocolul Zaganului prin valea Stanii - ultimul MTB pe anul asta

Duminica am dat mai mult ca sigur ultima tura de MTB pe anul asta, dar nu cu regrete, pentru ca nici nu am fi sperat sa mai mergem cu bike-ul in mijlocul lui noiembrie, pe munte. Coincidenta face sa fie si una din cele mai frumoase ture pe care le-am facut.
Ideea turei o aveam de mult, auzisem ca exista posibilitatea sa inconjori Zaganul din Ciucas cu bicicleta, dar a aparut un articol in IIC cu tura, asa ca am zis sa o facem si noi. Tura este urmatoarea: Cheia - Valea Stanii - Cheile Stanii - Cabana Ciucas - Cheia, cu o varianta mult mai faina de care acum n-am avut timp, cu iesire in pasul Bratocea (adica o combinatie cu tura de we trecut).

Am plecat din Cheia, pe la 11:30, eu, Roxana si Bubulu si, dupa mici cercetari, am gasit drumul care da in valea Stanii. Nu e greu, scrie pe el Valea Stanii la intrare, e la 4 km spre Maneciu din Cheia. Drumul trece culmea spre Valea Stanii, urcusul e foarte usor si placut (am mers cu foaia 2), dar coborarea este cam noroioasa. Jos in vale, se ia in amonte pana la primele sageti indicatoare, apoi mai urmeaza niste sageti la care se paraseste drumul spre pasul Boncuta si se intra pe chei.

Cheile au fost marea surpriza, cu totul altceva decat ne asteptam. Erau cu portiuni inguste, stancoase, destul de lungi in total, dar... pe jos cu un nisip fin pe care se putea merge cu bicicleta. Practic te dadeai jos pe portiuni destul de scurte, iar micile saritori nu au pus mari probleme. Pe scurt, ceva cu totul inedit.

Cheile se termina in golul alpin, unde urmeaza o frumoasa si grea urcare pe iarba, la sfarsitul careia dam de alte sageti indicatoare. Drumul continua cu un singletrail cu radacini prin padure alternata cu ceva poieni, care se face 90% pe bicicleta. Intr-un cuvant, superb. Practic, din singletrail iesi direct la Cabana Ciucas. De aici, daca este timp, se poate continua spre Bratocea, ceea ce ar face tura sa fie chiar mai frumoasa. Noi nu am avut timp si, cu inima stransa, am luat-o in jos pe drumul cel nou spre Valea Berii. Drumul e deosebit de abrupt si nisipos, ceea ce face coborarea foarte dificila si riscanta. Am reusit sa pun piciorul jos doar de cateva ori, dar am coborat cu saua lasata. Jos, franele miroseau a ferodou prajit in draci.

Am ajuns la sosea fix la lasarea intunericului, pe la 17:00, iar eu am plecat, inarmat cu multe lumini, pe serpentine spre Cheia inca vreo 8 km sa recuperez masina.

In total, pe ciclocomputer, am avut o distanta de 39 km, asa ca adaugand cat am mai carat bicicleta cu carca, traseul are ceva mai mult de 40 km. Daca ar fi prn Bratocea, eu il aproximez pe la 55-60 km. O sa vedem doar vara viitoare, pana atunci bicicletele vor lua o binemeritata pauza.......

Toate pozele sunt aici.

5 comments:

Anonymous said...

Frumoasa tura, superba vremea si peisajul! Mi-ar fi placut sa fiu cu voi...

Mihai said...

Salut, in we asta am de gand sa incerc tura voastra, nu sunt experimentat ... insa sper ca ma descurc.

Pashasky said...
This comment has been removed by the author.

aveti cumva un track gpx sau traseu pus pe bikemap.net? merci!

Anonymous said...

Thankfulness to my father who shared with me on the topic of this webpage, this webpage is actually awesome.

My webpage - calories burnt walking