Monday, June 22, 2009

Focul Viu - 40 de ani de speologie




Anul acesta pe 19 mai Focul Viu a implinit 40 de ani asa ca am decis sa sarbatorim cum se cuvine marele eveniment. Am decis sa facem petrecerea in weekendul 19-20-21 iunie iar ca locatie am ales Cabana Caprioara de langa Ratei. Acum cinci ani ar fi trebuit sa apara cartea "Focul Viu 35 de ani". Din motive obiective, cartea nu a mai aparut asa ca momentul aparitiei a fost amanat pentru Focul Viu 40 de ani.
 La carte au muncit multi, atat cei care au scris articolele dar in special Radu Dumitru cel care a fost "creierul" si care s-a implicat cel mai mult in organizarea evenimentului. Desi se discutase cu cei de la Caprioara cu mult timp in urma despre faptul ca vrem sa organizam acolo FV40, cu cateva zile inainte suntem informati ca nu mai avem loc din cauza unor tabere de copii. Asa ca in ultimul moment Radu a gasit ca locatie cabana Cuibu Dorului de langa Sinaia.
FV 40 a inceput vineri la ora 10 la Facultatea de Geologie unde am fost onorati cu prezenta deosebita a domnului Marcian Bleahu. Mi-as fi dorit mult sa merg dar nu am reusit sa scap de pe "plantatie" asa ca in ciuda planurilor marete de a da o mana de ajutor la echiparea falezei si avenului Bratei am ajuns vineri seara impreuna cu Alex si Raluca. Marturisesc ca mi-a placut foarte mult cabana si cred ca a fost mult mai bine asa decat daca am fi ramas la Caprioara. Am fost destul de multi, in jur de 90 de oameni. 
Seara de vineri a inceput cu o proiectie de filme si poze, intre timp Martinez a deschis magazinul de suveniruri "Focul Viu" adica a aprins focul pentru gratar. Am stat pana pe la trei noaptea pentru ca sambata am zis sa prestez si eu pe faleza si in aven. Sambata dimineata dupa vreo trei cafele eram fresh. Am dat o mana de ajutor la bucatarie iar pe la 11 ne-am carat la faleza si aven .
                                             Fotografii: Alex Ion
 

Tinand cont ca afara era cald de nu puteai respira momentul coborarii in aven a fost cel mai placut. Dupa ce am iesit din aven am mers la faleza iar pe la opt ne-am carat la cabana sa continuam cheful.
Pe la zece seara a aparut si Horatiu la timp pentru a prinde tortul si momentul festiv. Am mai "luptat" si sambata pana la trei dupa care am mers la culcare asta pentru ca duminica aveam in plan sa dam o tura in Bucegi. Duminica dimineata pe la 11 ne-am carat noi2 si cu Alin la Padina, iar restul trupei au mers sa dezechipeze faleza si avenul. Seara ne-am reintalnit toti la carciuma din Pucioasa, am mai stat la un pahar de vorba iar pe la 12 noaptea am ajuns in Bucuresti. A fost extraordinar, dar fara implicarea lui Radu, a Raisei si a Ioanei nu stiu daca noi ceilalti ne-am fi descurcat. Ei au muncit cel mai mult dar pana la urma a iesit bine.

Pentru mine cel mai important lucru e ca am cunoscut OAMENII DE AUR ai FOCULUI VIU, membrii fondatori ai clubului care au muncit mult si au scris pagini importante in speologia romaneasca. Sunt oamenii in fata carora imi plec privirea pentru ca ei sunt cu adevarat FOCUL VIU. Pe langa ei noi suntem niste epigonii.

No comments: