Monday, October 06, 2008

Maratonul Piatra Craiului 2008


Anul acesta am participat impreuna cu Horatiu pentru a doua oara la a treia editie a maratonului Piatra Craiului. Vineri pe la sase dupa amiaza am reusit sa plecam de acasa iar dupa ce l-am recuperat pe Alin din zona Arcul de Triumf mi-am dat seama ca am uitat geaca acasa. Dupa ce ne-am intors dupa geaca mea, pe la sapte plecam a doua oara de acasa. Dupa vreo ora de stat la coada pe DN1 si dupa vreo trei ore de sofat pe la 11 eram in Zarnesti, asa ca speranta noastra de a ne inscrie de vineri seara s-a destramat.

Dupa ce anul trecut am ajuns ultimii cu timpul de 10h:19 anul acesta imi propusesem ca macar sa scot 9 ore. Desi nu m-am antrenat aproape deloc, cu exceptia catorva iesiri in parc la alergat si turele de munte din fiecare weekend totusi aveam sperante sa scot un timp mai bun decat anul trecut.
Sambata la ora opt eram la coada pentru validarea inscrierii, intre timp mai apar si alti cunoscuti schimbam impresii iar pe la noua fara zece ne indreptam spre centru de unde urmeaza sa se dea startul la a treia editie a maratonului. Startul se amana pentru ora noua si zece, se aude Phoenix, atmosfera e super, toti suntem nerabdatori sa incepem maratonul. Se incepe numaratoarea inversa si se da startul. Incep sa alerg usor incercand sa ma tin de pluton. Alergam spre Gura Raului, nu ma simt in stare sa alerg mai repede asa ca alerg langa Horatiu ca avem acelasi ritm. Se ajunge la Botorog, incepe urcarea spre Magura, depasesc doua trei persoane, Horatiu ramane un pic in urma, pana la urma ma ajunge si continuam impreuna pana la primul checkpoint. Drumul continua sa urce spre La table, tinem si noi ritmul si dupa vreo 1h:40 aproximativ ajungem. Manancam niste banane si dupa ce ne rehidratam plecam spre Saua Funduri. Intre timp mai apar si altii in spate, continuam sa urcam prin padure, urcusul e sustinut. Ajungem la golul alpin si ne continuam urcusul. Incep sa depasesc, cred ca in total vreo cinci persoane si ajungem la Saua Funduri unde ne oprim pentru cinci minute. Coborarea pe Valea Urzicii dureaza mai mult decat ma asteptam, e aglomeratie mare, totul aluneca asa ca nu reusim sa ne incadram in cele douazeci de minute. Ajungem la Checkpointul 8 unde ni se spune ca am depasit cu zece minute. Continuam coborarea, ajungem la Cerdacul Stanciului, intre timp mai depasim doua persoane, trecem pe langa Marele Grohotis, Umerii Pietrei Craiului si ajungem la Spirlea unde ne oprim doar pentru cateva guri de apa. Continuu sa cobor repede, Horatiu ramane in urma si imi spune sa ma duc in fata asa ca cobor in fuga, mai depasesc pe cineva, il vad in fata pe Tudor ".....a domnu Tudorica!!!" ( e un fel de salut) imi spune ca il doare genunchiul eu imi continuu coborarea si ajung la bariera, apoi alerg usor spre Plaiul Foii.



Ajung la Punctul de Alimentare unde o vad pe Roxana care imi face cateva poze. Ma uit sa vad daca nu apare Horatiu si sunt tentata sa il astept, intre timp apar vreo sase persoane asa ca la indemnul Roxanei plec spre Diana. Nu ma grabesc prea tare caci stiu ce urmeaza, incepe urcusul si imi propun sa nu ma opresc pana sus. Dupa un sfert de ora ajung din urma doua persoane pe care le depasesc, continuu sa urc si mai depasesc o persoana, ma simt bine si imi place ca sunt in forma. Continuu sa mai depasesc trei persoane si ajung la Checkpointul de la Diana. Incepe coborarea spre Coltul Chiliei, mai depasesc o persoana, il vad si pe Dorin in fata mea care coboara cu greu, eu imi continuu coborarea si ajung la Coltul Chiliei, nu ma opresc si continuu sa alerg spre Zarnesti. Nu imi vine sa cred ca mai am resurse sa depasesc cateva persoane, mai este putin si intru in Zarnesti. Intru pe portiunea de asfalt de unde sunt mai putin de 500m. Cateva strazi si gata am ajuns la finish. Ma uit dupa cunoscuti si il vad pe Alin care imi spune ca a scos un timp de 5h:17. Il felicit si aflu ca am scos 7h:20. Deci mai bine decat anul trecut cu trei ore. Il astept si pe Horatiu care ajunge impreuna cu Tudor dupa 8h:40. Intre timp apar si altii, ii aplaudam si ii incurajam iar pe la ora opt mergem la petrecerea de dupa maraton unde servim supa si macaroane cu branza si sos foarte bine pregatite. Inainte de festivitatea de premiere sunt proiectii video si photo care alterneaza cu dansuri. Foarte talentate fetele iar dansurile sunt deosebite. Incepe si festivitatea de premiere, sunt strigati primii trei la categoria open femei si barbati. Dupa care la fiecare categorie sunt strigati toti cei care au terminat maratonul. Felicitari premiantilor si tuturor participantilor si in primul rand felicitari organizatorilor.



Fotografii: Roxana Ghilt

Mai multe poze, informatii si rezultatele complete se gasesc pe site-ul maratonului.

No comments: